Klubmesterskabet i hurtigskak
I juni måned vil vi i klubben bl.a. hygge os med hurtigskak, når klubmesterskabet i denne disciplin afvikles 1., 8. og 15. juni.
Hver aften spiller vi tre runder startende kl. 19. Alle deltagere spiller i samme gruppe efter Monrad-systemet, hvor der vil blive oprettet præmiegrupper efter rating.
Du kan læse mere om arrangementet på turneringssiden, hvor du kan se resultaterne fra de første runde 1. juni.
Efter tre runder har vi en tredelt føring mellem Alan, Leia og Dyrgaard skarpt forfulgt af Alexander og Niels Henrik. Intet er ligeledes afgjort i præmiegrupperne (opdelt efter hurtigskak-rating).
Bemærk, at man godt kan deltage i turneringen, selvom man skulle være forhindret at deltage i en af de tre aftener; i så fald kan du orientere eller tage en snak med enten Rasmus eller Dyrgaard (dommerne) herom.
![]() |
![]() |
![]() |
Stemningsbilleder fra første hurtigskak-aften 1. juni (fotos: Honggu Fan)
Holstebro Weekend EMT
Forårets sidste weekendturnering spilles i Holstebro, hvor Alex, Astrid, Mie og Otto spiller med. Du kan følge deres bedrifter/resultater på turneringssiden.
DM i hurtigskak for hold
Pinsesøndag d. 24. maj var Frem repræsenteret ved pokalstævnet i Middelfart. Vi havde i alt fire hold med, som spillede med i Eliterækken (1), Bredderækken (1) og Ungdomsrækken (2). Efter de seks runder kunne vi tage hjem med to andenpladser; Frem 1 (Alan, Kathrine, Astrid, Caroline og Anne-Mette) endte på ligestilling med Læseforeningen 1 i Ungdomsrækken, men måtte tage til takke med andenpladsen grundet færre matchpoint. I Eliterækken lykkedes det undervejs Frem (Allan, Alxander, Kristoffer og Alf) at slå sidste års vindere, BMS, allerede i anden runde, men dampen gik derfor lidt af ballonen; en flot andenplads blev det dog til.
Otto vandt alle sine 6 partier og vandt dermed en særpræmie!
Du kan finde alle resultater i turneringstabellen, ligesom en del af Eliterækken blev transmitteret live på Lichess.
![]() Frem 1 nr. 2 i Ungdomsrækken |
![]() Eliteholdet endte også nr. 2 |
![]() Otto og Frederik (LF) maksister! |
Masser af skak i Fredericia og Helsingør
Under Kr. Himmelfartsferien spilles en masse skak i Fredericia og Helsingør.
I Fredericia startede IM-gruppen onsdag, hvor Ellen og Mikkel spiller med.
Torsdag stod programmet også på hurtigskak og skoleskak, hvor Kai Pei og Benas samt Nikolai og Nikolina Zhang deltog.
Fredag til søndag spilles en 5-runders turnering, hvor Leia spiller med i Kandidatgruppen; Otto og Simon H. i Mestergruppen, mens Alex, Bo, Kai og Spencer spiller med i Basisgruppen.
Både IM-turneringen og Kandidatgruppen transmitteres live på LiChess.
I Helsingør spiller Alan, Astrid, Mie og Peter Sørensen med i Kronborg Open.

































